Prezenty na papierową rocznicę ślubu

Papierowa, bawełniana, skórzana, kwiatowa...


Tak brzmią tradycyjne nazwy pierwszych rocznic ślubu (swoją drogą, ciekawa jestem kto je wymyślił?). Obchodzimy je rok rocznie aż do piętnastej rocznicy, następne już tylko co pięć lat. Im dalsza, tym bardziej szlachetny materiał, symbolizujący trwalszą i dojrzalszą więź między małżonkami. Sezon  ślubny w pełni, dlatego dedykuję ten wpis parom, które zawarły związek małżeński w ubiegłym roku i nie mają jeszcze pomysłu na swoją rocznicę.


Nie ma obowiązku kierowania się nazwą rocznicy przy wybieraniu prezentów, jednak nam z mężem ten pomysł bardzo przypadł do gustu. Zawężony obszar poszukiwań stanowi nie lada wyzwanie, ale też przynosi więcej frajdy. Za nami dwie rocznice, w tym tygodniu obchodziliśmy bawełnianą. Niestety, ostatecznie nie udało mi się własnoręcznie wykonać prezentu dla męża (mogłabym mu jedynie uszyć poduszkę, ale chyba by go nie ucieszyła) - zdecydowaliśmy się w końcu na bawełniane ubrania. Za to pierwsza rocznica, jako papierowa, przynosi ze sobą mnóstwo możliwości. 

Moją papierową rocznicę ślubu świętowałam z mężem rok temu. Jeszcze wtedy nie wiodło nam się za dobrze, budżet na prezenty był dosyć ograniczony. Ale rocznica to rocznica, szkoda by było jej nie uczcić. Ostatecznie postanowiłam strzelić sobie w kolano i podarować mojemu mężowi bilecik z kuponami. Jeśli się z takim patentem nie spotkaliście, wyjaśniam, że kupon zawiera pewną usługę (mycie naczyń, zrobienie obiadu, posprzątanie mieszkania itp.). Osoba, której zostanie wręczony ów bilecik nie może się wymigać od wykonania zadania. Na całe szczęście raz wykorzystany kupon traci ważność. 
Prezent na papierową rocznicę jak znalazł - nie dość, że praktycznie nie potrzeba nakładu finansowego, to  do tego wykonany w całości z papieru. Jedyny problem, że druga strona będzie musiała się w przyszłości napracować.


Takie bileciki można wykonać samemu, bądź znaleźć w internecie (są często wykorzystywane na Walentynki). Niektóre znajdziecie z gotowymi pomysłami, ale są także puste blankiety, które możecie wypełnić według uznania. Poniżej wklejam kilka przykładowych kuponów znalezionych w wyszukiwarce. Pierwszy możecie za darmo pobrać z bloga Nawiedzona Ula la.

Znalezione obrazy dla zapytania miłosne kupony

Znalezione obrazy dla zapytania template love coupons

Znalezione obrazy dla zapytania template love coupons

Znalezione obrazy dla zapytania template love coupons

Co wypisać na takim kuponie? Pomysłów jest dużo, z doświadczenia jednak wiem, że dobrze by było wybrać takie czynności, które nie będą dla nas aż tak trudne do wykonania (i nie chodzi o posprzątanie, ale na przykład kupon pod tytułem "natychmiastowe zakończenie kłótni"). Część może nawiązywać do obowiązków domowych, ale znając preferencje swoje i małżonka, możemy je bardziej spersonalizować. No i oczywiście, mogą się też znaleźć kupony specjalne na romantyczne chwile we dwoje...

Poniżej wypisałam różne pomysły, które możecie wykorzystać - ustaliliśmy z mężem, że nasze kupony wygasają w drugą rocznicę ślubu, ale Wasze nie muszą mieć terminu ważności
  • sprzątanie (ogólne, bądź jakiegoś konkretnego miejsca)
  • przygotowanie obiadu, herbaty, kawy, deseru itp.
  • masaż
  • czas tylko we dwoje
  • spacer
  • wspólne oglądanie filmu (wybór może należeć do obdarowanego)
  • śniadanie do łóżka
  • romantyczna kolacja
  • wyjście na miasto/do restauracji
  • wycieczka
  • wygrana kłótnia
  • wyjątkowy dzień
  • przeczytanie wybranej książki
  • komplement
  • zrobienie czegoś odwlekanego
  • kąpiel ze świecami
  • co tylko zapragniesz
Przyznam, że część kuponów była dla mnie trudna do zrealizowania (zwłaszcza ten o wygranej kłótni), za to mój mąż bez protestów realizował bileciki. Niektórych w ogóle nawet nie użyliśmy, dlatego przemyślcie dobrze, aby później się nie wkopać! 


Inne prezenty na papierową rocznicę ślubu


Jeśli komuś niekoniecznie przypadły do gusty miłosne kupony, mam w zanadrzu jeszcze kilka innych propozycji prezentów, które możecie podarować współmałżonkowi na Waszą pierwszą rocznicę ślubu. Jak już wspomniałam, papier jest dosyć wdzięcznym materiałem, z pewnością nie będziecie mieli problemu z wykonaniem własnoręcznego upominku. Czy to list miłosny, czy album na zdjęcia, a może rysunek - możliwości jest dosyć sporo. Poniżej przedstawiam Wam podarunki wykonane przeze mnie, jak również ciekawe pomysły znalezione na pinterest.com. 

1. Tabliczka pamiątkowa - jeden z prostszych pomysłów, który możecie wykonać sami, bądź po prostu wydrukować. Tabliczka przypomina ile czasu spędziliście ze sobą jako małżeństwo, uwzględniając różne miary czasowe. Napis końcowy (...and counting) sugeruje, że to jeszcze nie koniec, liczymy dalej!  (klik)

1 year anniversary picture ideas - Google Search

2. Album ze zdjęciami - cóż, tego pomysłu chyba nie trzeba tłumaczyć. Mogę Wam jedynie zasugerować różne formy albumów, od niewielkiej rozkładanej książeczki, po pudełeczko z samymi fotografiami, bądź album, w którym poza zdjęciami znajdzie się też miejsce na kilka Waszych wspomnień... Zajrzyjcie do wpisu Moje albumy i pamiętniki, czyli jak przechowuję wspomnienia, aby zobaczyć jak wyglądają moje albumy.



3. Książeczka ze wspomnieniami - pomysł zbliżony do albumu, różni się od niego tym, że na pierwszym miejscu stawiane są ciekawe bądź ważne wydarzenia z całego pierwszego roku Waszego małżeństwa. Taką książeczkę można wykonać samemu, a także ozdobić ją za pomocą scrapbookingu, metody
decoupage, bądź wycinając obrazki w papierze (więcej dowiecie się z wpisu Parę słów o paper cutting...). Swoją książeczkę w całości wykonałam sama i choć daleko jej do ideału, to jestem z niej całkiem dumna. Wewnątrz, najważniejsze wydarzenia z pierwszego roku naszego bycia razem układają się w chronologiczną linię. Gdzie niegdzie wkleiłam też małe zdjęcia, a całość ozdobiłam metodą paper cutting.



4. Powody dla których Cię kocham - bardzo przyjemny sposób na przypomnienie ukochanej osobie o Waszej miłości. Na karteczkach (czy to zwykłych, wyciętych z kolorowego papieru, czy w małych kopertkach) wypisujemy powody, dla których dana osoba jest nam szczególnie bliska. Ilość karteczkek zależy od Was, niektórzy porywają się na 365, inni oscylują koło stu - nie ma to większego znaczenia, ważne aby powody płynęły prosto z serca. Ja umieściłam moje karteczki w słoiku i podarowałam mojemu mężowi (jeszcze wtedy narzeczonemu).



Poniżej jeszcze ze dwa przykłady - pierwszy z małymi kopertami w skrzyni (uroczy, ale bardzo pracochłonny) (klik).

...

Oraz zestaw kompaktowy z wykorzystaniem kart (klik).

Ein richtig cooles Zeit-Geschenk

5. Otwórz, gdy...  - pomysł nawiązujący trochę do powyższych karteczek, jednak mający na celu okazanie miłości drogiej nam osobie w konkretnych sytuacjach. Zazwyczaj są to słowa pocieszenia, refleksji, czułości, które obdarowany może przeczytać w trudnych chwilach. Słowami "Otwórz, gdy..." wskazujemy konkretną chwilę, a w środku dobieramy do niej odpowiednie przesłanie. Otwórz, gdy masz zły dzień. Otwórz, gdy się na mnie gniewasz. Otwórz, gdy nie poszło ci w pracy. Oczywiście nie zawsze muszą to być złe chwile, ale zazwyczaj w takich momentach najbardziej przyda się wsparcie małżonka, gdy akurat nie ma go w pobliżu. (klik) (klik)

53a37cdc300886c2652991c7bb67339c.jpg 1,200×1,600 pixels

These are the best DIY Valentine's Day gifts for him or her!

6. Gazeta - pomysł dosyć humorystyczny, jednak niestety raczej ciężko wykonać go własnoręcznie (chyba że znajdziecie w internecie gotowe szablony). Przyznam, iż o wiele ciekawiej wygląda gazeta zagraniczna (trzeci obrazek), niż polska Wyborcza, czy Fakt. No, ale może ktoś się skusi. 

Znalezione obrazy dla zapytania gazeta na rocznicę ślubu

Znalezione obrazy dla zapytania gazeta na rocznicę ślubu

Newspaper of your first year - for traditional 1 year anniversary paper gift- such a cute gift idea!

7. Portret namalowany słowami - gdy zobaczyłam na pintereście poniższy portret, zakochałam się w tym pomyśle od pierwszego wejrzenia. Niestety, okazuje się, że strona, która generowała takie obrazy ze zdjęć oraz wypisanego przez Was tekstu, została zlikwidowana. Dlatego pokazuję Wam go bardziej jako ciekawostkę, być może komuś uda się coś takiego wykonać lub zamówić. Jeśli tak, dajcie znać w komentarzach!

This website puts your words, favorite song lyrics, vows, ect into a picture..  LOVE THIS by gbryan

I żyli długo i szczęśliwie... 

Mam nadzieję, że pomogłam Wam choć odrobinę w wyborze prezentu na papierową rocznicę ślubu. Wiadomo, prezent sam w sobie nie jest najważniejszy, to, co najbardziej się liczy, to uczucie okazywane sobie każdego dnia. I choć to dopiero pierwsza rocznica, życzę Wszystkim małżonkom dotarcia aż do dębowej rocznicy (i jeszcze dalej!). Oby Wasza miłość stawała się szlachetniejsza i wspanialsza z każdym dniem!


Komentarze

Popularne posty