Pomysły na ozdoby wielkanocne z gliny samoutwardzalnej

Dawno nie pojawiło się nic o glinie samoutwardzalnej, którą trochę zaniedbałam na rzecz akwareli. Jednak zamawiając parę dni temu materiały plastyczne, wraz z akwarelami wrzuciłam do koszyka paczkę gliny i cały czas o niej myślę. Pomału zbliża się Wielkanoc, sklepy jak na razie pozamykane z powodu pandemii, więc warto własnoręcznie przygotować ozdoby na tą okazję. Glina samoutwardzalna wspaniale się do tego nada, a będzie to świetny sposób na spędzenie czasu. Przy okazji można do pomocy zaangażować dzieci!


Przygotowałam dla Was krótkie zestawienie ciekawych pomysłów na ozdoby wielkanocne ze strony pinterest.com. Ja dopiero zabieram się do roboty, ale na pewno pokażę Wam niedługo efekty mojej pracy.

Przypomnę, co będzie potrzebne do wykonania takich ozdób:
- glina samoutwardzalna - na rynku dostępnych jest kilka firm, recenzje trzech z nich znajdziecie poniżej:
- wałek,
- opcjonalnie woda, 
- różne narzędzia do robienia wzorków (nożyk, ołówek, kuleczki, gwoździki, serwetka itp.),
- farby (malujemy dopiero po wyschnięciu, możemy użyć farb do szkła, farb akrylowych lub gwaszu),
- ew. bezbarwny lakier.

Dla nowicjuszy zamieszczam wpisy o początkach mojej przygody z gliną samoutwardzalną, jak również o jej malowaniu. Wszystkie inne wpisy znajdują się pod kategorią "glina" po rozwinięciu przycisku w prawym górnym rogu ekranu. 

Tyle ze wstępu, prezentację czas zacząć!

Podstawki na jajka




Workshops | How to Make Air Drying Clay Easter Bunny Egg Cups| Hobbycraft

Kury




Ridiculously Artistic Fabric Wall Art Ideas (4)

Zające


Osterkeramik töpfern ohne Brennofen #Töpfern #ostern


Bunny Hop Cut Out.

Na kwiaty 

Lace-printed air-dry clay vases are a wonderful idea for a home decor! You too ... - Air dry clay



Tyle na dzisiaj, życzę Wam kreatywnych i owocnych przygotowań do Wielkanocy (lepiej zacząć trochę wcześniej, żeby wystarczyło czasu na schnięcie i malowanie gliny). Zapraszam Was do śledzenia moich social media, gdzie systematycznie pojawiają się moje prace lub inne ciekawe linki:

Instagram      Facebook      Pinterest

Komentarze

Popularne posty