Strona z art journala

Styczeń upływa mi przede wszystkim pod znakiem akwareli. W tym miesiącu królują u mnie ptaki, co możecie dojrzeć zarówno na Instagramie (@j_piotrowicz), jak i na Facebooku. Dzisiaj natomiast chciałabym wam pokazać efekty pewnego eksperymentu. Zobaczcie sami!


Akwarelowe ptaszki powstawały po kolei, w mniejszych lub większych odstępach czasu. Pierwszy pojawił się dzięcioł (eng. woodpecker) i z początku wszystkie ptaki miały być mniej więcej jego rozmiarów. Jednak wyszło inaczej i każdy kolejny był coraz większy od poprzedniego. Namalowałam nasze rodzime, polskie ptaszki, które zimową porą przylatują do naszych karmników. Natomiast akwareli używałam ze względu na styczniowe artystyczne wyzwanie #aquajanuary na stronie Kick in the Creatives. 

Do malowania użyłam akwareli Faber-Castell, cienkopisów kreślarskich 0.2 i 0.05, oraz papieru do akwareli Winsor-Newton 300g/m3, cold pressed. 






Choć z początku chciałam zapełnić stronę samymi akwarelami, między ptaszkami zostało dosyć sporo miejsca. Zdecydowanie czegoś brakowało. Wtedy wpadłam na pomysł stworzenia strony stylizowanej na art journal.

Co to takiego art journal? W dosłownym tłumaczeniu jest to artystyczny dziennik, co wskazuje, że na pewno będziemy mieć w nim do czynienia ze sztuką. Natomiast sam journal sugeruje zapisywanie własnych przemyśleń, planów, inspiracji. Tak jak w zwykłym dzienniku. Art journal pozwala nam na łączenie tekstu wraz z obrazami, rysunkami, twórczymi działaniami, których nie określają żadne sztywne zasady. Możemy prowadzić art journal w zwykłym zeszycie, szkicowniku, czy własnoręcznie pozszywać kartki. Możemy rysować kredkami, malować akwarelami, przyklejać, szkicować. Możemy zabierać go ze sobą wszędzie, rysować lub pisać w domu, w pracy, w tramwaju, czy w kawiarni. Możemy poświęcić na niego 5 minut dziennie lub trzy godziny. Możemy bazgrać, możemy tworzyć małe arcydzieła. Możemy w nim wyrażać siebie jak tylko chcemy. 

Zdecydowałam się na zapełnienie mojej strony inspirującymi cytatami, które nawiązują do ptaków, bądź latania. Starałam się, by motywowały, dodawały wiary w siebie i pozwalały "rozwinąć skrzydła". Mam nadzieję, że wam również się spodobają. 











* * *

"I heard a bird sing in the dark of December 
a magical thing and sweet to remember 
we are nearer to spring
than we were in September
I heard a bird sing
in the dark of December."
                                  - Oliver Herford

* * *

"A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking, 
because her trust is not on the branch, 
but on it's wings.
Always believe in yourself."

* * *

"Faith is a bird that feels dawn breaking
and sings while it is still dark." 
                                   - R. Tagore

* * *

"All birds find shelter during a rain,
but eagle avoids rain by flying above the clouds.
Problems are common, but attitude makes the difference"

* * *

He will cover you with His feathers 
and under His wings you'll find refuge.
                          - Psalm 91:9

* * *

Keep a green tree in your heart
and perhaps a singing bird will come
                                - Chinese proverb 

* * *

"No matter what yesterday was like,
birds always start the new day with a song."

* * *

"Birds born in a cage
think flying is an ilness."
                                            - Alejandro Jodorowski 

* * *

"Your head is a living forest full of song birds."
                                - E. E. Cummings

* * *

"If you want to fly,
give up everything that weighs you down."
                   - Buddha

* * *

"Hope is the thing with feathers
 that perches in the soul
and sings the tunes without the words
and never stops at all."
                           - Emily Dickinson

* * * 

Moje ptaszki to tylko pewna próba połączenia tekstu oraz rysunków, delikatne podejście do tematu, z którym wcześniej nie miałam do czynienia. Prowadząc art journal przez cały rok, z pewnością można stworzyć niezwykły dziennik, artystyczny pamiętnik, będący sztuką samą w sobie. Może ktoś z was poszukuje nowego sposobu na wyrażanie własnej twórczości i taka forma przypadnie mu do gustu. Spróbować na pewno warto!



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty