10 najfajniejszych pomysłów na pisanki - zestawienie pinterest

Już lada moment zabierzemy się za przygotowanie wielkanocnego koszyczka, w którym, rzecz jasna, nie może zabraknąć jajek. Czy zabarwimy je za pomocą barwników, czy przystroimy w tak zwane koszulki, a może własnoręcznie pomalujemy - pozostaje kwestią gustu. Lubię eksperymentować, dlatego co roku staram się wypróbować nowe pomysły. Mam nadzieję, że na te Święta starczy mi czasu, aby usiąść i przygotować wiele ciekawych pisanek, niektóre chciałabym też podarować najbliższym. Na pewno pochwalę się efektami na blogu.


Dlatego dzisiaj chciałabym Wam zaprezentować przeróżne, fajne sposoby na pisanki z mojej pinterestowej tablicy (jeśli macie ochotę zajrzyjcie tutaj, znajdziecie inne wielkanocne inspiracje!). Przy wyborze kierowałam się przede wszystkim oryginalnością (oraz własnym gustem), dlatego nie znajdziecie w zestawieniu jajek barwionych tradycyjnie, ani tych robionych za pomocą pianki do golenia, bądź lakieru do paznokci - choć nie powiem, też są bardzo ładne. Niektóre pisanki są odrobinę humorystyczne, inne z kolei bardzo artystyczne. Są pośród nich  pomysły bardzo proste do wykonania, do których wystarczy zwykły pisak, ale i dla ambitnych nie zabraknie inspiracji.


Jednak zanim zaprezentuję Wam moje zestawienie, przypomnę jakie wykonane przeze mnie pisanki pokazały się na blogu w poprzednich latach.
Zaczęło się od jajek zdobionych techniką decoupage: zajączek łowickie, jajo blue, bluszczowe, kwiatowe, lilie wodne, feniks w jajku, kurczak mały, black & white, róże.
Potem wypróbowałam ozdabianie ziarnami: Pomysł na... pisanki, w tym samym wpisie znajdziecie także jajka cieniowane barwnikami spożywczymi.

Tyle ze wstępu, przedstawiam Wam dziesięć najfajniejszych pomysłów na pisanki. Zaczniemy od najprostszych, a mianowicie...

1. Pisanki minimalistyczne 
Bardzo proste, ale jednocześnie urzekające w swojej prostocie. Wystarczy farbka lub zwykły pisak, nieskomplikowany wzór i voila! Pisanki gotowe. Idealne dla tych najbardziej zabieganych. Źródło: klik!

For a more minimalist approach to the ubiquitous dyed Easter eggs, we’ll be taking a white (nontoxic) pen to organic brown eggs. We just love the pared-down approach!  

2. Pisanki hipsterskie
Też łatwe do wykonania, jednak tutaj obrazki i napisy nawiązują do określonego stylu. Co prawda na stronie autor wykonuje je za pomocą naklejek, uważam jednak, że da się ozdobić pisanki zwykłą farbą akwarelową. Pomysł dosyć nowoczesny, nie wszystkim będzie się podobać (ani pasować do wystroju). Mimo wszystko daję plusa za oryginalność i zupełne odcięcie się od tradycyjności. Źródło: klik!

Hipster Easter Eggs


 3. Kurczaczki
Nie wiem jak Wam, ale mnie ten pomysł bardzo się spodobał. Pisklaki wyglądające z pękniętych jajek są po prostu urocze. Zaletą jest łatwość wykonania, znów wystarczy nam farba akrylowa, pęknięcia na jajku możemy namalować pisakiem. Źródło: klik!

Crack 'em open - The Cutest Easter Eggs to Decorate with Your Kids - Photos 

4. Matrioszki
Jajka matrioszki podbiły moje serce. Mam zamiar zrobić kilka dla mojej koleżanki, która fascynuje się kulturą rosyjską, z pewnością się ucieszy! W linku znajdziecie dokładny tutorial, jednak gdy się przyjrzycie, zobaczycie że pisanki nie są trudne do wykonania, tak naprawdę wystarczy Wam zdjęcie. Źródło: klik!

 

5. Pisanki arbuzy
Pomysł dla odważnych, trzeba przyznać, że oryginalnością przebija wszystkie inne. Arbuziki są urocze, pytanie tylko czy nie będziecie mieli oporów aby włożyć je do święconki? Jeśli nie, to zerknijcie jak je zrobić: klik!

Create a super fun DIY watermelon easter egg with gouache paints - Inkstruck Studio for dawn Nicole Designs  

6. Pisanki galaktyczne
W sam raz dla fanów Gwiezdnych Wojen! Nowatorskie i kosmiczne, z pewnością spodobają się dzieciom. Nie są co prawda w moim stylu, ale daję plusa za oryginalność. Źródło: klik!


Make some galaxy Easter eggs that are out of this world! 

7. Pisanki w stylu folk
Teraz powracamy do tradycji, do przepięknych folkowych pisanek. Te poniżej są cudowne, co prawda poziom trudności jest dosyć duży, na pewno są też czasochłonne. Jednak myślę, że dla takiego efektu warto nad nimi posiedzieć. Może poza polskim stylem spodoba się Wam także folk skandynawski? Źródło:klik!

painted eggs by Dinara Mirtalipova | Easter egg | folk-inspired illustration | folk-inspired art

8. Pisanki kropkowane
Nie jestem do końca pewna jak określić ten styl, kojarzy mi się z hinduskimi wzorami, ale głowy nie dam. W każdym razie są przepiękne. Z pewnością czasochłonne, trzeba też dużą wagę przykładać do dokładności i symetrii, zdecydowanie są to pisanki dla cierpliwych. Źródło: klik!


I like the colours - turquoise and gold on black 

9. Pisanki z motywem roślinnym
Jeśli chcecie aby Wasze pisanki były w zgodzie z naturą i do niej nawiązywały, wybierzcie poniższy sposób. Jestem pod wrażeniem, sama bym na taki pomysł nie wpadła. W szklance z barwnikiem zanurzamy jajka owinięte siateczką, w której znajduje się kawałek liścia, kwiatu bądź cała łodyżka. Te roślinne elementy odbiją się na skorupce (efekt na zdjęciu). Koniecznie zajrzyjcie na stronę w linku, gdzie cały proces jest objaśniony krok po kroku! Lubię wykorzystywać dary natury w swojej twórczości (dlatego tak podoba mi się styl rustykalny), gorąco Wam polecam ten pomysł! Źródło: klik!

 

10. Pisanki rustykalne 
Jak już wyżej wspomniałam, styl rustykalny bardzo do mnie przemawia, tak więc z pewnością zainspiruję się tym pomysłem. Zwłaszcza, że został mi sznurek jutowy po świętach Bożego Narodzenia. Do tego ładna koronka, wstążeczki, guziczki... I już są gotowe rustykalne pisanki. Źródło: klik!
 
Shabby Chic Easter Eggs  - CountryLiving.com

Na tym kończę moje zestawienie, mam nadzieję, że znajdziecie coś dla siebie  - jeśli nie, to przeglądajcie pinterest, który jest kopalnią pomysłów.
Jeśli chodzi o mnie, chciałabym na Wielkanoc wykonać pisanki matrioszki, rustykalne oraz folkowe. Na te ostatnie potrzeba trochę czasu, zobaczymy czy wyrobię się z porządkami i innymi ozdobami. Życzeń jeszcze nie składam, pod koniec tygodnia pochwalę się swoimi pisankami (i innymi ozdobami, oczywiście) w osobnym wpisie. Spokojnego i udanego przygotowywania się do Świąt!





Komentarze

Popularne posty