Kolorowanki dla dorosłych?

Może na początku wyjaśnię dlaczego ten znak zapytania w tytule dzisiejszego posta :) Gdy po raz pierwszy zobaczyłam kolorowanki dla dorosłych (tudzież antystresowe kolorowanki), wzruszyłam ramionami i poszłam dalej. Jednak pojawiało się ich w sklepach coraz więcej i coraz bardziej różnorodne, także moja obojętność przeszła w zaciekawienie i...rozbawienie. Kolorowanki? Dla dorosłych? Czego już ci ludzie z zachodu nie wymyślą... Przed oczami stanął mi facet w garniturze, który przy biurku koloruje kredkami taką książeczkę. Po jakimś czasie zaciekawienie jednak wygrało i zerknęłam co to takiego te kolorowanki.

Faktycznie, poziom detali sprawia, że mało ambitne dziecko raczej wymięknie. Rysunki są staranne, pomysłowe - po prostu piękne. Niektóre książeczki zawierają aforyzmy bądź fragmenty z książek (Harry Potter, Alicja w Krainie czarów lub Mały Książę). Można je także nabyć w formie kalendarza lub organizera. Wybór jest przeogromny.

Niedawno miałam też okazję sama zabrać się za kolorowanie (przy okazji, kolorowankę antystresową pokazał mi siedmiolatek, który był zachwycony znajdującymi się w niej rysunkami i bynajmniej nie zniechęcony poziomem trudności). Co tu dużo mówić, kolorowanie wciąga. Polubiłam szczególnie te strony na których można było samemu dorysować pozostałą część rysunku, co dawało jeszcze większe pole do popisu. Jeszcze nie mam swojej kolorowanki, ale noszę się z zamiarem jej kupienia.

Takie książeczki pojawiły się ostatnio nawet w biedronce, ale przejrzyjcie rysunki zanim je kupicie. Zauważyłam, że niektóre są wykonane naprawdę ładnie, a niektóre tak sobie - poza tym jest cały wachlarz kategorii, od mandali, arabesek po zwierzęta, ogrody, kwiaty i żywioły. Warto chwilkę poświęcić na poszukanie tej, która wam najbardziej odpowiada.
Znalezione obrazy dla zapytania kolorowanki antystresowe   Znalezione obrazy dla zapytania kolorowanki antystresowe  Znalezione obrazy dla zapytania kolorowanki antystresowe wyspy
Dla kogo? 
Dla wszystkich, nie tylko tych zestresowanych - o dobroczynnych wpływach kolorowania możecie dużo przeczytać, ale nie chcę się w to zagłębiać. Na pewno zajmuje myśli i tym samym pomaga się zrelaksować.
Nie trzeba mieć też nie wiadomo jakich umiejętności artystycznych. Kolorowanie jest proste :)

Co potrzeba? 
Kredki, pisaki, cienkopisy, farbki i co ci jeszcze przyjdzie do głowy. To twoje kolorowanki, możesz je kolorować jak ci się podoba.

Uwaga: jak już zaczniesz, to szybko nie skończysz - bardzo wciąga :)

Poniżej moje efekty pracy (niedokończonej) oraz parę innych przykładowych stron:










Komentarze

Popularne posty