Kartka wielkanocna malowana akwarelami

Wielkanoc tuż, tuż - to ostatni dzwonek na przygotowanie i wysłanie wielkanocnych kartek naszym najbliższym. I choć zwyczaj tradycyjnych kartek pomału przegrywa z szybkimi życzeniami w smsie oraz mailu, to mam nadzieję, że jednak choć część z Was nie porzuciła tej pięknej formy składania wielkanocnych życzeń!

Dzisiaj pokażę Wam, jak wykonać taką kartkę za pomocą akwareli, jednego z moich ulubionych mediów.  Do jej przygotowania potrzebujecie:

- bazy do kartek (w moim przypadku z brązowego papieru eko)

- papieru do akwareli

- akwareli

- pędzli

- kleju magic

- sznurka lub tasiemki 

Na początku wycinamy z papieru do akwareli kartkę dopasowaną do naszej bazy z ekologicznego papieru, na której powstanie główny malunek. Ja użyłam w tym celu gilotyny do papieru, która świetnie ułatwia pracę, ale zwykłe nożyczki też dadzą radę. 


Gdy kartka jest już odpowiednio przycięta, przygotowujemy sobie odpowiedni szablon - w moim przypadku w kształcie jajka



Zarys jajka możemy delikatnie wymazać gumką, choć będziemy malować jedynie wewnątrz obrysu. Jednak jeśli przypadkiem namalujemy coś na ołówku, nie uda nam się już go wymazać spod akwareli. 

Zaczęłam od malowania płatków tulipanów - jaśniejszym kolorem namalowałam boczne płatki, do środkowego płatka użyłam ciemniejszego odcienia. 



Następnie pojawiły się łodyżki oraz listki. Tulipany stanowiły motyw przewodni, ale między nimi umieściłam drobniejsze kwiatki, w odcieniach pomarańczu i żółci. Aby dopełnić kształt jajka, domalowałam na końcu maleńkie jasnoróżowe płatki oraz czerwone kropeczki. Wzbogaciłam malunek w drobne szczegóły, takie jak ciemniejsze żyłki na listkach oraz kreseczki na kwiatkach. 




Gdy malunek jest gotowy, a farba wyschła, możemy wymazać resztki ołówka. Kolejny etap to przyklejenie za pomocą kleju (np. magica) kartki do naszej bazy. Po przyklejeniu można kartkę przycisnąć na jakiś czas książkami, aby nie pofalowała się (musimy używać kleju z umiarem) i nie odkleiła. 


Pod jajkiem  (warto je naszkicować nieco wyżej na kartce, by zostawić sobie troszkę wolnego miejsca) możemy zrobić napis za pomocą złotego pisaka.


Na koniec, aby dopieścić naszą kartkę, możemy przewiązać ją cienkim sznurkiem jutowym lub rafią. 



Gotowe! W środku możemy również podkleić kartką papieru do akwareli, aby miejsce na życzenia wyglądało bardziej elegancko. Zrobienie takiej karteczki nie jest trudne, jedynie malowanie może pochłonąć troszkę czasu, w zależności na ilość elementów na jakie się zdecydujecie. Takich kompozycji kwiatowych można stworzyć nieskończoną ilość i nie tylko w kształcie jajka! Poniżej zaprezentuję inne moje kartki, w różnych wariantach kolorystycznych, z motywem jajka oraz krzyża. 








Jeśli podobają Wam się moje prace, i chcecie śledzić moją twórczość, zapraszam na Instagrama oraz Facebooka, gdzie na bieżąco publikuję swoje malunki. 



Do zobaczenia w następnym wpisie! 


Komentarze

Popularne posty